Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Stad Oostende

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Stad Oostende Home
  • Home
  • Activiteiten
  • Doel
  • Adviesorganen Oostende

V.L. Rietje

Lid sinds 1 oktober 2021

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 9 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Renovatie en herinrichting Den Anklap als volwaardig buurthuis.

V.L. Rietje•9 maanden geleden Veel buren willen terug een kleinschalig buurthuis waar men kan samenkomen voor een voorstelling, hobby, vergadering, crea, lezing, kruidenbakken aanleggen, ... in het deel Westerkwartier Vlaams plein is er geen enkele mogelijkheid meer behalve den Anklap die echter gereserveerd is voor een 3tal groepen, waarvan 1 eerder thuishoort in het sportcomplex De Stallingen (de kickboxclub) en niet in Den Anklap. Vroeger kon iedereen daar gebruik van maken en was dit een heel gezellige ontmoetingsplaats. Voorstel: het vast gebouw inrichten als mini cafetaria met vrijwilligers. Het binnenplein opfrissen en vergroenen met een centrale boom (of 2) met banken en groene begroeiing aan de muren. Een groene oase voor rustige activiteiten midden in ons stukje Westerkwartier (dus geen kinderopvang, missen, geloofsscholen, e.d.). Enkel rustige activiteiten voor en door de buurtbewoners. Als er iets gebeurt of georganiseerd wordt in het Westerkwartier is het altijd in het deel van het Gerechtsplein. In het deel Westerkwartier Vlaams Plein gebeurt er tot op vandaag niets. Dat is zeer jammer. Den Anklap nieuw leven inblazen zou een unieke kans zijn.

Aanplanting van bloeiende, droogteresistente heesters rond bomen.

V.L. Rietje•9 maanden geleden Vraag om rond alle bomen in de straten waar buren niet zelf iets moois aanplantten, mooie, fleurige, meerjarige en vooral ook droogte resistente heesters aan te planten (hibiscus, wilde rozen). Een éénmalige investering van de stad. Als er overal voldoende fietsnietjes zijn zal men geen fietsen struiken of bomen moeten vastmaken.

Verbod op betshops (ook gokautomaten in krantenwinkels)

V.L. Rietje•9 maanden geleden In en rond betshops zie je alleen maar ongure figuren rondhangen, sluikstort (peuken), dealers, ... en dit vaak in de nabijheid van scholen of op plaatsen waar kinderen het openbaar vervoer nemen. Welke meerwaarde hebben die verslavende goktenten eigenlijk? Brengt alleen maar ellende en criminaliteit voort.In de krantenwinkels waar zo'n automaten staan zie je ook met regelmaat ongure figuren rondhangen. Dit is niet verantwoord als je weet dat mensen daar binnen moeten zijn omdat het ook een postpunt is.

meer fietsnietjes en graag voldoende in elke straat

V.L. Rietje•9 maanden geleden Zodat met fietsen veiliger en beter kan vastmaken iplv aan omheiningen waar mensen bloemen aanplanten. Niet enkel op de hoeken van straten maar ook in het midden zodat men toch min of meer zicht en controle heeft over de fietsen. Niet iedereen kan zijn/haar fiets binnen zetten.

terugplaatsen authentieke lantaarnpalen in de Plantenstraat en de Oude Molenstraat

V.L. Rietje•9 maanden geleden Zonder overleg met de buurt heeft men een jaar of 3 geleden de mooie authentieke straatverlichting weggenomen en in de plaats verlichting geplaats in het genre van een verlichting voor en voetbalveld. Die passen totaal niet in het Interbellum straatbeeld. Er werden hiervoor gesprekken opgestart met voormalig schepen Anseeuw en die beloofde de bewoners dat de oorspronkelijke lantaarnpalen terug zouden geplaatst worden (die liggen te verloederen op 1 of ander werf van de Stad). We zijn bijna 2 jaar verder en die verlichting is er nog altijd niet. De uitleg dat ze niet meer compatibel waren voor LEDverlichting klopt niet want in de Belle epoquewijk kanten Sportstraat werden al die lantaarnpalen wel aangepast met LED conform de nieuwe wetgeving. Dus heel graag onze mooie lantaarnpalen terug aub! Kan iemand dit aub opvolgen.

een beperking van het aantal gelijkaardige handelszaken in een straat/buurt

V.L. Rietje•9 maanden geleden meer: kapsalons, snackbars, nachtwinkels, telefoonshops, slagers, nagelstudio's, ... er zijn er soms 5 tot 10 gelijkaardige op nog geen 500 meter van elkaar. Dit kan toch onmogelijk over correcte en eerlijke handel gaan. Men spreekt al jaren om dit aan te pakken , maar ze rijzen als paddenstoelen uit de grond. Er worden nog altijd teveel en zonder controle vergunningen uitgeschreven en goedgekeurd. Dit zorgt voor overlast, verloedering en ghettovorming. In het bijzonder de Torhoutsesteenweg, maar ook al op de andere boulevards en zijstraten zichtbaar.

verplichte deftige raamaankleding en verbod op flikkerende lichtreclames

V.L. Rietje•9 maanden geleden Geen vodden, dekens, stukken karton, afgeplakt plastiek of lakens tot op de grond aan ramen meer aub. Het zorgt voor een verloederd totaalbeeld. Verplicht op een deftige raamaankleding (store, gordijn, niets, planten, ...). Ook geen flikkerende lichtbakken (open/closed) aan de winkelramen en horecazaken. Verplicht ook de eigenaars om kapotte brievenbussen en ingeslagen ramen en deuren onmiddellijk te herstellen en om het voetpad te onderhouden.Dit is een totaalpakket dat er voor zorgt dat de buurt verloedering en vervuiling aantrekt.

Fleurige boomspiegels?

V.L. Rietje•2 jaar geleden De Plantenstraat in het Westerkwartier wordt nog mooier met extra kleurrijke boomspiegels vol met planten.We startten 3 jaar geleden met een kleinschalige beplanting in de Timmermanstraat. Ondertussen breidden we vorig jaar uit met de Prof. Vercoulliestraat en met een deel van de Plantenstraat. We willen nu ook graag extra boomspiegeltuintjes in het andere deel van de Plantenstraat.Ondertussen werd de ruimte rond de bomen verder uitgegraven en veel groter gemaakt. Wij willen graag ook deze grotere boomspiegels beplanten met diverse soorten planten en bloemen, om bijen en vlinders aan te trekken, en om de straat op te fleuren.

Uitbreiding van de boomspiegeltuintjes Westerkwartier.

V.L. Rietje•2 jaar geleden Nog meer bloemen in het Westerkwartier. Uitbreiding van de boomspiegeltuintjes Plantenstraat kant Oude Molenstraat. We startten 3 jaar geleden met een kleinschalige beplanting in de Timmermanstraat. Ondertussen breidden we vorig jaar uit met de prof. Vercoulliestraat en met een deel van de Plantenstraat. We willen nu ook graag extra boomspiegeltuintjes in het andere deel van de Plantenstraat. Ondertussen werd de ruimte rond de bomen verder uitgegraven en veel groter gemaakt. Wij willen graag ook deze grotere boomspiegels beplanten met diverse soorten planten en bloemen, om bijen en vlinders aan te trekken, en om de straat op te fleuren. Hiermee breiden we ons bestaand project uit.
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab