Ga naar de hoofdinhoud

Fietssuggestiestrook

Van "Wijkprikkels"

Ga naar het project

 

 Burgemeester en Schepenen 

 

Teneinde de verkeersveiligheid te verhogen op de Steense dijk ifv de zwakke weggebruikers (schoolgaande jeugd en volwassenen) volgende suggestie:

Kan de fietsstraat doorgetrokken worden van het kruispunt Steense dijk/Leeuwerikenstraat over de Steense dijk tot aan de aansluiting op het fietspad in de Zilverlaan? 

Kan er een fietssuggestiestrook aangebracht worden in beide richtingen? 

Kan de parking afgesloten worden voor auto's aan het shoppingcenter? Auto's en bestelwagens gebruiken deze parking als sluipweg. Er zou wel nog doorgang kn voorzien worden voor voetgangers en fietsers. 

Al meer dan 40 jaar passeer ik er zowel als fietser, voetganger of automobilist. Op de spitsuren is het gevaarlijk, het onveiligheidsgevoel neemt enkel maar toe. 

 

Hopelijk resulteert deze mail in een veiliger situatie voor iedereen

 

Beleefde groeten, 

een bezorgde Oostendenaar

Robert Blomme 

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Edmond Vandamme
Geplaatst door:Edmond Vandamme
3 jaar geleden
Weekboodschappen doen in de Lidl, Gamma en dergelijke met de fiets? Fietsers kunnen veel veiliger de Leeuwerikenstraat + Perzikenlaan nemen i.p.v. de Steense dijk welke inderdaad geen aangewezen straat is om met de fiets door te rijden op de spitsuren.

    Delen

    Geplaatst door

    Huidige status

    Suggestie