Bomen in de Ernest Claeslaan
Van "Wijkprikkels 2025 - 2026"
Ga naar het project

In de tuinwijk staan in bijna elke straat prachtige bomen. Helaas zijn die in de Ernest Claeslaan een aantal jaar geleden allemaal verwijderd. Jammer genoeg kunnen bomen op het voetpad niet meer, omdat er dan niet voldoende plaats overblijft om te passeren met een rolstoel, rollator of kinderwagen.
Maar wat als we de bomen toch zouden kunnen terugbrengen in het straatbeeld? Elke woning in de straat heeft een mooie voortuin, waarin een boom zou kunnen worden geplant. Inwoners van de straat die een boom wensen, kunnen samenwerken om in elke deelnemende voortuin een inheemse boom te planten.
Hoe kan de stad helpen? Door tips te geven voor het aanplanten, voorstellen te doen naar welke bomen geschikt zijn en een financieel duwtje in de rug te geven voor de aankoop van de jonge bomen.
